FANDOM

Agadigard — legenda którą znają prawie wszyscy. Powstała prawdopodobnie przez dosłowną interpretację opisu pewnego grodu który ciągle się przenosił przez wieśniaków lecz większość osób boi się go.

Treść legend

Mroczna gromada niesie na plecach swych namioty i pale. Mroczni wojownicy mordują z zimną krwią tego kto stanie im na drodze. Ziemia zdeptana przez nich już nigdy nie będzie zdolna do uprawy. Smok ich znakiem widniejący na sztandarze niesie postrach. Orszak wędruje miliony kilometrów aby zniewolić kolejną krainę. Potwory widząc ich chowają się. Idą obok nich bestie wysokie na 2 metry w których wielkich ślepiach odbija się płomień spalonej wioski i trupów. Gdy długa wędrówka dobiegnie końca cały świat stanie w płomieniach. I ten orszak tak idzie, zdobyć i zniszczyć złote miasto a następnie postawić na najwyższej budowli sztandar z diabelskim smokiem. Nadejdą mroku dni gdy oni dojdą do władzy na tym świecie.

Zwiastunem nadejścia ich są kuroliszki, smoki, jaszczurki oraz czarne kruki. Tylko jeden raz w roku jest taka burza podczas której wiadomo już że wieś spłonie. Aby uchronić się od tej klątwy należy złożyć przed domem ofiarę w postaci plonów. Wtedy domostwo ominie straszny los.

Fakty

Agadigard jest miastem legendarnym. Stało na granicy Królestwa Gethlan, Kayori oraz Goldensaw. Obecnie została po nim tylko jedna mała chata nazywana chatą upiorów i podobno ten kto tam zamieszka stanie sie przekleństwem świata a tam gdzie się pojawi ziemia stanie w płomieniach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki