FANDOM

Arkona - miasto leżące u stóp Uralu, w miejscu w którym zaczyna się Vistula. W historii Eller miało ono bardzo duże znaczenie, jest jednym z największych, najstarszych i najbardziej charakterystycznych miast. Arkona słynęła z niezwykle luksusowej dzielnicy kagańskiej - pojawia się tu kwestia złotego miasta oraz Pałacu Przymierza.

Arkona.jpg

Pałac Kagański

Historia

Arkona powstała prawdopodobnie około 1200 roku naszej ery. Zbudowano ją za rządów Cyrusa. On sam zlecił zbudowanie jedynie niewielkiego fortu do obrony nowo powstałego państwa. Ponieważ były to czasy upadku Hiperborei, fort został zbudowany po macoszemu. Po zakończeniu wojny Cyrusa z Krwawymi Elfami i zajęciem całej Vistulii w Arkonie powstała świątynia Peruna, święty gaj a także znany dziś na cały świat bazar arkoński. Z uwagi na strategiczne położenie Arkony, w mieście tkwił handel, a z czasem forteca ta przemieniła się w metropolię. Około 1580 na cześć odbicia gór z rąk proto-invów Kagan Moraj II wybudował Bramę Nowego Przymierza. Za rządów Boruna V doszło do stworzenia pałacu kagańskiego, w około 1642 roku. Mniej więcej wtedy powstała także Entoria - najświętsze miejsce kultu Peruna i Swaroga. Nie jest do końca wiadome, kiedy dla arjów Arkona stała się miejscem świętym. Szacuje się że było to pod koniec XVII wieku. Od tego czasu Arkona stopniowo powiększała się a wraz z nią rosła siła Arjów. W czasach rządów Janosika kraj nieznacznie się zmodernizował, miało jednak miejsce podupadniecie Arkony po Apokalipsie. Miasto zostało doszczętnie spalone przez Leledraga, gdy wdarli się do niego nieczyści Arjowie - ocalało jedynie wewnętrzne miasto, w tym wszystkie wymienione wyżej zabytki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki