FANDOM

Atlantyda — zatopiony i zniszczony pradawny ląd z którego według wierzeń Arjańskich pochodzą Arjowie i Bizantyjczycy.

Wierzenia i legendy

Po najstarsze dzieje ludów atlantydzkich należy odnosić się do Śródmiodzian. Tysiące lat temu, gdy Kamatur pochłaniał kolejne krainy włączając je do wypaczonego imperium Outland, jeden, potężny lud z południa oparł się wielkiemu demonowi. Był to lud walczący niespotykanym nigdzie indziej typem stali, o kolorze jasno-żółtym, z tego materiału zwanego potocznie Miodanium - od Miodu, który miał rzekomo wpływać na kolor materiału tworzono też zbroje, ozdoby, i tym podobne. Outland nie było w stanie swymi hordami przełamać stalowej armii Faraona, który władał tam od wieków. A kto był faraonem? Tradycyjne przekazy mawiają, że był nim Janosik, żyjący od milionów lat półboski człowiek, któremu jeden z zapomnianych wiele lat temu bogów ofiarował nieśmiertelność pod kątem naturalnych czynników, starzenia się, zniedołężenia. Inne źródła natomiast zostały zniszczone wiele, wiele wieków temu, toteż nie da się nawet przypuszczać kto inny mógłby takowym faraonem być. Wojna stanęła w miejscu, mniej więcej wtedy Cezarion podburzył lud przeciw faraonowi, obiecując pogrążonemu w wojnie krajowi niezależność od Outland, a jedynie przymus niewielkiej daniny. Janosik wówczas został wyrwany z pałacu przez najwierniejszych dotychczas przyjaciół i pochowany żywcem w niedokończonej nawet do dziś piramidzie. Cezarion został mianowany Księciem-Protektorem Śródmiodzia, lecz szybko Kamatur wyniósł go do rangi Arcyksięcia. Lud Śródmiodzki swą kulturę opartą o złotą stal, piramidy i władzę silniejszego wykreował rozwiniętą cywilizację podobną do starożytnego Rzymu. Czas kresu tej wielkiej cywilizacji nadszedł, gdy Kamatur wymusił ostateczną aneksję swego wasala. Cezarion widząc to, postąpił tak, jak nakazali kapłani, wskrzesił Janosika pradawnym rytuałem, a on ekspresowo niemal wyruszył z całą populacją tejże cywilizacji na otwarty ocean. Arcyksiąże wybył z krainy i gdzieś zniknął. Lokalizacja Atlanty nie jest do końca znana, wiadomo że było to prawdopodobnie na wschód od Xyneth. Cywilizacja tamtejsza zaczęła przypominać nieco bardziej grecką nieżeli rzymską, wiadomo jednak że atlanci potrafili wytwarzać prąd z wielkich młynów wodnych, a ich kultura, choć typowa dla starożytnych, to jednak wysoka technologicznie. Atlant a była prawdopodobnie wówczas, najbardziej zaawansowanych technologicznie krajem świata. Wyspa stała na wielkich rafach koralowych, nie na skałach. Pewnego dnia wyspa zapadła sie pod wodę w kilka zaledwie godzin. Ludzie nie zwracali uwagę na to by brac sprzęt i broń lecz by się ratować. Ucielki okrętami do Xyneth i tu zaczynają się nieznane, mroczne wieki, o których de facto nic nikomu nie wiadomo. Dopiero wiele setek lat później kagan janosik zjednoczył niegdysiejsze ludy Atlantydzkie, tworząc federację plemion.

Fakty

Przed powstaniem federacji istniała Hiperborea. Państwo to było w górach. Nic więcej nie wiadomo. Po upadku rozeszli się i stworzyli plemiona później zjednoczone.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki