FANDOM

Elfy (lub jak to woli - Elfowie) — humanoidalna rasa pochodząca prawdopodobnie z terenów dawnego Elein. Jedna z bardziej rozwiniętych cywilizacji. Są jedną z najstarszych ras, która do tej pory żyje w Eller.

Historia

Elfy – rasa panów. Narodziliśmy się około 10 mln. lat p.c.l. Nasi pierwsi przedstawiciele to m. in. Elfy Podziemne[1] które wyginęły 8 mln lat p.c.l, Elfy Drzewołazy które ewoluowały w leśne, Krwawe/Mroczne Elfy które żyją do dziś, Primitt oefn czyli wymarłe ok. 6,5 mln lat p.c.l.

— Historia Elfów, Arth Kopta 1991

Około 6 mln lat przed cywilizowanym człowiekiem Elfy posiadały już osady. Osady te były bardzo ciekawie zbudowane, mianowicie dookoła takiej osady był mocny mur na którym stał strażnik. W momencie gdy szło niebezpieczeństwo wszystkie wejścia były zastawiane lub zamykane. Ze względu na to że nie posiadali oni jeszcze ani magii, ani odpowiedniej broni, nie byli w stanie się bronić. Około 3,5 mln lat p.c.l elfy posiadali już własny kraj z infrastrukturą. Magia stawała się jedną z ważniejszych obiektów w kulturze. Bez niej elfowie umierali bardzo szybko. Pierwszy język i pismo (kaltukra i Oefn garti) powstawały na chwilę przed zaistnieniem osad. Szczyt panowania elfów w czasach prahistorycznych pada na 3,5 mln lat p.c.l do 3 mln lat p.c.l. Wówczas ich imperium sięgało od świętej ziemi (Kerm) aż po Ural. Około 1 milionowego roku imperium staje nad przed rozdarciem na Północne i Południowe. Po wielu próbach ratowania go ówczesny cesarz został obalony. Nowa władza spowodowała że imperium upadło w 11 600[2] roku p.c.l. Rozbite plemiona rozpoczęły migrację lecz wówczas do krainy tej przybyli orkowie którzy wybijali nieposłusznych im elfów (którzy mimo, że znali magię nie mogli się postawić). Około 2 roku c.l. orkowie wypuścili wszystkich elfów i zawarły sojusz tysiącletni. Od 2070 roku ich imperium znów jest potężne.

Wygląd i kultura

Elfowie to średniego wzrostu[3] istoty o długich uszach. Posiadają dwie ręce oraz 2 nogi. Mają 4[4] palce u rąk oraz 5 u nóg. Dzięki swoim studniom życia są w stanie żyć wiecznie oraz doskonale posługiwać się magią. Ich armie nie są w stanie pokonać większości najeźdźców lecz dzięki magii są w stanie doprowadzić że sami będą w stanie odejść. Elfy żyją głównie w miastach. Zachowują dużą kulturę osobistą i zasady dobrego wychowania. Ich główną cechą jest m.in. czystość. W zwyczajnej rodzinie elfickiej jest najwięcej dwoje dzieci. Elfy z natury są nieufne do orków i ludzi

Rozmnażanie

Ciąże u elfów są krótkie. Trwają około dwa do trzech miesięcy. Reszta rozmnażania jest prawie taka sama jak u człowieka.

  1. To tacy którzy kopali nory i żyli w nich
  2. Główna kronika elficka podaje tą datę lecz inne źródła mówią o roku 16 000 p.c.l.
  3. średnio 2 metry
  4. w tym 1 kciuk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki