FANDOM

Frozenheit – runiczne ostrze wykute przez antycznych arventorów, mający na zadaniu być bronią tamtejszych władców. Wierzono, że dzięki zaklęciu broni, będzie ona znacznie wytrzymalsza oraz umożliwi równą walkę z tytanami o terytorium. Zgodnie z oczekiwaniami, broń sprawdziła się perfekcyjnie w nowym środowisku, stając się przy tym jednym z czynników tego, że ówczesny władca skupiska dopiero rozwijającej się rasy arventorów, mógł zwyciężyć przeciwników i wygnać ich w wysp. Samo ostrze zawdzięcza nazwę od runicznego znaku na stali, który umożliwiał użytkownikowi manipulacje mocami mrozu.

Wiele wieków później, Ajexy Xerioth natchniony wizjami Azeriona odnalazł to prastare ostrze. Wierzył, że dzięki niemu będzie on w stanie stać się niezwyciężony, przez co doprowadzi do spełnienia swojej wizji świata. Nie wiedział jednak, że ostrze miało niespodziewaną zdolność - mogło wchłaniać ogromne ilości aury w czasie walki z magicznymi bytami. Dzięki temu, Ajexy z biegiem czasu zmienił właściwości ostrza niemiłosiernie, gdy w nim zaczęła przeważać chaotyczna moc.

Pod koniec swojego pobytu na Eller, Ajexy był zmuszony porzucić swoje ostrze na terenach Fusroh, dokładniej w krypcie, gdzie udało mu się pokonać Svantevita. Po wielu tygodniach, invijscy poszukiwacze przygód z Balmory trafili do tego miejsca, po czym przejęli ten ukryty tam skarb, zabierając go potem do Balmory, gdzie został dołączony do królewskiego skarbcu. W czasie tych tygodni, ostrze powoli oczyszczało się z nadmiaru chaotycznej aury, choć nieznacznie. W końcu, po incydencie w sali koronacyjnej w Balmorze, broń ta została podarowana jednej z najemników Zakonu Magicznego, Annie Voidward, jako prezent. Od tamtej pory artefakt stał się jej własnością.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki