FANDOM

TULS

Ten artykuł jest w fazie Alfa/Beta i jeden z użytkowników go edytuje, prosimy by tego nie edytować bez zgody użytkownika Ajexy

Goldensaw
Goldensaw
Informacje
Pełna nazwa Księstwo Goldensaw
Kultura Południowohermańska
Religie Arjanizm Arjanizm – 45%
Ateizm Ateizm – 38%

Karolizm Karolizm – 20,4%

Inne – 1%
Żyd Judaizm – 0,5%
Azerionizm Azerionizm – 0,1%
Rasy Ludzie – 97%
Elfy – 1%
Orkowie – 1%
Trolle – 1%
Władca Henry Xerioth

Goldensaw — kraj na zachodniej stronie kontynentu Xyneth. Państwo te jest zamieszkane głównie przez ludność z kultury hermańskiej. Po zakończeniu apokalipsy, na tronie państwa zasiada bratanek poprzedniego władcy, Henry Xerioth.
GoldensawMapa

Historia

Przed rokiem 1900

do uzupełnienia

Podczas panowania Leonarda

do uzupełnienia

Panowanie Henrego

Władzę w Goldensaw przejął bratanek byłego władcy, Henry Xerioth. Podczas swoich rządów zmienił w państwie religię dominującą, z pogańskich wierzeń na Arjanizm. Kilka tygodni później wybuchła wojna Tytańsko-Goldensawska, wypowiedziana ze strony Tytanu. Bitwę defensywną wygrały wojska goldensawskie, przede wszystkim dzięki obronie na terenach górzystych, dyscyplinie oraz pomocy potężnej floty, która zniszczyła statki z posiłkami nieprzyjaciela. Następnie książę opracował reformę statków transportowych - umożliwił budowę Quadragintarem. Po około czterech tygodniach flota Goldensaw wypłynęła w stronę Tytanu, który był wtedy w strasznym wyniszczeniu spowodowanym przez buntowników. Ostatecznie wojna zakończyła się statusem quo. W ciągu następnego miesiąca, młody władca zakazał ścigania na tle religijnym Karolicystów.

Życie w Goldensaw

W Goldensaw panują surowe, jednakże łatwe do przyzwyczajenia się zasady. Miasta są pilnowane od stóp do głów przez strażników, którzy w ten sposób czuwają nad bezpieczeństwem mieszkańców. Na wsiach tą rolę pełnią oddziały straży milicyjnej. Mieszczanie i arystokracja posiadają prawo do wyboru jakiegokolwiek zawodu oraz możliwej edukacji bogatszych osobników w akademiach czarodziejów. W najstarszych, zarazem też największych miastach Goldensaw można (poza akademiami ds. magii) znaleźć także wiele pozostałości po okresie sprzed apokalipsy.

Armia

Wojsko Goldensaw słynie z najsilniejszych ludzkich magów na zachodzie, jednak za to jest nieco gorzej z oddziałami lądowymi. Jak na państwo zachodnie, ich uzbrojenie składa się w większości z łuczników, lekkich oddziałów piechoty, jednostek konnych oraz halabardzistów. Od czasu apokalipsy, dzięki szeregu kilku reform flota zyskała rangę drugiej na świecie, dzięki czemu zaczęli konkurować z Hellgath.