FANDOM

TULS.png

Ten artykuł jest w fazie Alfa/Beta i jeden z użytkowników go edytuje, prosimy by tego nie edytować bez zgody użytkownika Ajexy

Goldensaw
Goldensaw.png
Informacje
Pełna nazwa Księstwo Goldensaw
Kultura Południowohermańska
Religie Arjanizm.png Arjanizm – 45%
Ateizm.png Ateizm – 38%

Karolizm.png Karolizm – 20,4%

Inne – 1%
Żyd.png Judaizm – 0,5%
Azerionizm.png Azerionizm – 0,1%
Rasy Ludzie – 97%
Elfy – 1%
Orkowie – 1%
Trolle – 1%
Władca Henry Xerioth

Goldensaw — kraj na zachodniej stronie kontynentu Xyneth. Państwo te jest zamieszkane głównie przez ludność z kultury hermańskiej. Po zakończeniu apokalipsy, na tronie państwa zasiada bratanek poprzedniego władcy, Henry Xerioth.
Umiejscowienie na mapie

Historia

Przed rokiem 1900

do uzupełnienia

Podczas panowania Leonarda

do uzupełnienia

Panowanie Henrego

Władzę w Goldensaw przejął bratanek byłego władcy, Henry Xerioth. Podczas swoich rządów zmienił w państwie religię dominującą, z pogańskich wierzeń na Arjanizm. Kilka tygodni później wybuchła wojna Tytańsko-Goldensawska, wypowiedziana ze strony Tytanu. Bitwę defensywną wygrały wojska goldensawskie, przede wszystkim dzięki obronie na terenach górzystych, dyscyplinie oraz pomocy potężnej floty, która zniszczyła statki z posiłkami nieprzyjaciela. Następnie książę opracował reformę statków transportowych - umożliwił budowę Quadragintarem. Po około czterech tygodniach flota Goldensaw wypłynęła w stronę Tytanu, który był wtedy w strasznym wyniszczeniu spowodowanym przez buntowników. Ostatecznie wojna zakończyła się statusem quo. W ciągu następnego miesiąca, młody władca zakazał ścigania na tle religijnym Karolicystów.

Życie w Goldensaw

W Goldensaw panują surowe, jednakże łatwe do przyzwyczajenia się zasady. Miasta są pilnowane od stóp do głów przez strażników, którzy w ten sposób czuwają nad bezpieczeństwem mieszkańców. Na wsiach tą rolę pełnią oddziały straży milicyjnej. Mieszczanie i arystokracja posiadają prawo do wyboru jakiegokolwiek zawodu oraz możliwej edukacji bogatszych osobników w akademiach czarodziejów. W najstarszych, zarazem też największych miastach Goldensaw można (poza akademiami ds. magii) znaleźć także wiele pozostałości po okresie sprzed apokalipsy.

Armia

Wojsko Goldensaw słynie z najsilniejszych ludzkich magów na zachodzie, jednak za to jest nieco gorzej z oddziałami lądowymi. Jak na państwo zachodnie, ich uzbrojenie składa się w większości z łuczników, lekkich oddziałów piechoty, jednostek konnych oraz halabardzistów. Od czasu apokalipsy, dzięki szeregu kilku reform flota zyskała rangę drugiej na świecie, dzięki czemu zaczęli konkurować z Hellgath.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki