FANDOM

Informacje

Helion
HelionFlag
Informacje
Kultura fesońska
Zamieszkujące rasy • Drakeni
Reptyliony
• Trolle
• Ludzie
Religie arjanizm
• hermanizm
szakanizm
wiara powszechna
Władca Król Adawald IV Truhainn
z woli bogów król Helion, książę Hess, Denrii, Ukardu, Yesfy oraz Zevin
Stolica Vesoris

Helion — państwo w centralnym Xyneth zamieszkiwane przez wiele różnych ras z dominacją drakeni i reptylionów. Jest jednym z ostatnich już krajów fesońskich. Od momentu tzw.II Wojny Niepodległościowej państwem rządzi król Adawald Truhainn.

Życie w Helion

Życie w tym kraju przez wiele lat mocno się zmieniało. Od mniej-więcej dwóch ostatnich lat panuje generalny ład i dobrobyt. Prawdopodobnie jest to dzięki propagandzie „Tylko wspólną pracą odbijemy nasze ojczyste ziemie!”.

Porządek

Miast pilnuje straż miejska, zaś reszty kraju – milicja. Na wypadek kolejnej wojny cała straż miejska ma zostać zmobilizowana, zaś milicja ma rozpocząć pilnowanie miast. Obie te formacje karają zgodnie z „ Nowym Kodeksem Heliońskim” oraz „Statutem Vesorskim”

Podatki

Podatki w państwie są zgodnie ze średnią sprzed apokalipsy na poziomie niskim, lecz w stosunku do aktualnych średnich zarobków ciężko jest dopasować. Tak czy inaczej, aktualna władza nie okrada ludzi, a wszystkie cenne pieniądze idą na rozbudowę państwa.

Niewolnictwo

Po apokalipsie i po napaści orków wróciła moda na niewolnictwo. Aktualnie w Helion (głównie w miejskich dzielnicach handlowych) da się nabyć niewolnika.

Religia

Państwo heliońskie jest bardzo zróżnicowane jeśli chodzi o religię. Jest w niej domieszka arjanizmu, hermanizmu, szakanizmu oraz ostatnio spopularyzowanej tzw. wiary ogólnej, czyli bogów z Chilliam na czele.

Armia

Wojsko Helion zawsze aspirowało do bycia najlepszym. Od wieków była również ogromna i zawsze dobrze uzbrojona. Od klęski z 2072 wojsko zdążyło się znacznie rozbudować. Sprowadzona z zachodu broń magiczna oraz informacje o wschodniej czarnoprochowej pozwoliły w Helion wytworzyć własną broń. Wystrzał odbywa się dzięki wybuchowi prochu wywołanemu przez iskrę aury. Niestety kilkugodzinne używanie tej broni powoduje całkowite opadnięcie z sił. Najlepszym wyjściem na wielokrotne używanie jej bez ponoszenia jakichkolwiek strat jest po prostu bycie magiem. Aktualnie wojsko to stale się rozwija i przygotowuje do nadchodzącej wojny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki