FANDOM

Krasnoludy — jedna z wielu ras zamieszkujących Eller. Znane są przede wszystkim ze swojego wzrostu i wielkiej siły. Ich honor, odwaga oraz pijactwo stały się rozpoznawalne w wielu kręgach, są też niezwykle poszukiwanymi strażnikami karawan lub po prostu zwykłymi najemnikami.

Historia

Krasnoludzi jako jedni z niewielu są ludem, który w swojej historii prawie w ogóle nie wędrował z miejsca w którym pojawiła się ich rasa. Jako pierwsi na kontynencie wykonywali przedmioty z metali i ich stopów. Niestety, ich pismo rozwinęło się dopiero około 600 r. p.c.l. W ciągu wielu lat bycia krasnoludów na Eller, nie udało się stwierdzić w którym roku pojawili się oni na planecie.

Wygląd

Średnia wysokość Krasnoludów to około 110-130cm, choć często dosięgają dorosłemu mężczyznie do piersi, wyższych nie ma. Zdecydowana większość posiada brody, głównie z powodu ich kultury. Jeśli Krasnolud posiada brodę oznacza to, że jest w pełni dojrzały i gotowy do walki, jednak z racji genów ich owłosienie jest rudego koloru. Posiadają cztery kończyny: Dwie ręce po pięć palców i dwie nogi również po pięć palców. Zazwyczaj posiadają dużą tkankę tłuszczową. Charakteryzują się oni dużą tężyną fizyczną,

Zachowanie

Rasa ta słynie ze skąpstwa, dlatego tak wielu jest spostrzegana jako dobrzy handlarze. Nie opuszczą ceny nigdy, dlatego gdy ktoś poszukuje osoby, która sprzeda jej dobra zwykle wybiera krasnoluda. Kolejną sprawą jest honor, jeśli oplujesz krasnoluda, obrazisz jego matkę lub ród możesz spodziewać się nadlatującej pięści, która wybije ci kilka zębów. Wbrew pozorom ta rasa jest niezwykle honorowa i bardzo poważnie bierze swój ród. Gdy wyzwiesz przedstawiciela tej rasy na pojedynek wiedz, że nie odmówi.

Podczas starć używają toporów, które stały się swego rodzaju znakiem rozpoznawczym tej rasy. Są uznawane w ich społeczeństwie za najbardziej honorową broń, miecze są dla "tchórzliwych ciot". Walczą długo ale nie są głupie, więc wycofują się dopiero gdy poniosą duże straty. Niektórzy bardziej radykalni dowódcy każą swoim armiom walczyć do ostatniej kropli krwi.

Po zwycięstwie Krasnoludy idą zwykle do swoich karczm, które słyną ze świetnego trunku. Tam piją tyle ile mogą kupić, by świętować zwycięstwo. W końcu uwielbiają popić.

Wynalazki, architektura i infrastruktura

Tunele

Krasnoludy słyną ze swych podziemnych sieci tunelów. Taktykę budowania ich przejęły częściowo Fusowie i Elfy. W tunelach znajdują się właściwie drugie metropolie, można tam znaleźć magazyny, mieszkania, sklepy itd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki