FANDOM

Lerd'his
Lerd'his
Informacje
Rasa Bóg lodu
Płeć Mężczyzna
Wiek 130 lat
Stanowisko Główny dowódca/generał armii boskiej

</div> Lerd’his (zwany również „Potworem z północy”) - Bóg lodu, główny dowódca armii boskiej, jeden z najpotężniejszych sług Svantevita. Jego niezwykłe umiejętności dowódcze oraz bojowe są wręcz legendarne. Udało mu się niegdyś pokonać Ajexego, którego uwięził w pustce skazując go na rzekome wieczne katusze. Obecnie razem z swoimi najpotężniejszymi sługami - półbogami Terhatem i Silatelem oraz całą hordą lodowych ożywieńców jest zamrożony w lodowym grobowcu znajdującym się w skutym lodem łańcuchu górskim Ismar w północnej części Hellgath. To lodowe więzienie jest surową karą za wstawiennictwo u byłego władcy bogów Svantevita.

Historia

Lerd’his był jedynym synem boga wody, mórz i oceanów Neptulona, który cudem przetrwał zażartą potyczkę pomiędzy jego ojcem a bogiem ognia Infernatilem, którego zaślepiła żądza mocy. Po wielu miesiącach walk jego ojciec został w końcu pokonany i po wchłonięciu jego mocy przez Infernatila wysłany do pustki. Lerd’his jako krzepki 21 latek został zrzucony na Eller i musiał radzić sobie sam. Był przekonany że winę za rzekomą śmierć jego ojca ponoszą wszyscy bogowie i postanowił pomścić swojego ojca. Powędrował do Hellgath, gdzie wstąpił do armii. Już po paru dniach wszyscy w koszarach wiedzieli, że nie jest on zwykłym człowiekiem, potrafił on gołymi pięściami wręcz zmasakrować 10 przeciwników na raz, znał niemal wszystkie chwyty oraz perfekcyjnie władał wszelką bronią białą. Błyskawicznie awansował na oficera gdzie ujawnił również swoje niewyobrażalnie skuteczne umiejętności dowódcze, które pozwoliły armii Hellgath zająć wiele niezdobytych dotychczas terenów. Po 9 latach służby był już głównodowodzącym oraz prawą ręką króla. Jego niespotykany zapał i umiejętności szybko zostały zauważone przez obecnego Władce bogów Svantevita, który ujrzał w nim ogromny potencjał na głównego dowódcę armii boskiej. Svantevit przeczuwał, że spiskowcy oraz rebelianci będą zamierzali odebrać mu władzę dlatego ustanowił nowego dowódcę armii boskiej - Lerd’hisa. Svantevit sprytnie zmanipulował Lerd’hisa wmawiając mu, że w ten sposób będzie w stanie bezkarnie zabijać bogów którzy przyczynili się do śmierci jego ojca. W międzyczasie w Hellgath powstała cała masa mitów i legend na temat Lerd’hisa. Został również ustanowiony bohaterem narodowym. Svantevit wiedział że największym zagrożeniem obecnie jest Ajexy, więc wierząc w ogromną potęgę swojego nowego sługi wysłał go na niemal misję samobójczą. Lerd’his pochłonięty żądzą zemsty po długiej walce pokonał Ajexego, po czym pozbawił go mocy i wysłał do pustki. Po całym zajściu Lerd’his powrócił do niebios gdzie dostał od Svantevita nowe zadanie: Stawić przed jego obliczem jego własną córkę- Yril. Svantevit wysłał do pomocy w zadaniu jego innego sługę, Silatela, który potrafił manipulować portalami między wymiarami. Po krótkim czasie Lerd’his i Silatel zwabili Chiliam, Yril oraz Aydę do wymiaru boskiego, gdzie po szybkiej potyczce Ayda została zamordowana, Chiliam odniosła ciężkie obrażenia a Yril została porwana przez Lerd’hisa i postawiona przed obliczem swojego ojca. Za swoje zasługi Lerd’his został awansowany z rangi półboga do rangi boga lodu. Otrzymał również całą hordę lodowych ożywieńców oraz nowe sługi, półbogów Terhata i Silatela. Stał się jednym z najpotężniejszych bogów w niebiosach. Niestety gdy zorientował się, że jego armia nie ma szans przeciwko ogromnej liczbie rebeliantów udał się razem z swoimi sługusami i żołnierzami do lodowego grobowca w łańcuchu górskim Ismar, rzucił zaklęcie wiecznej zmarzliny i uwięził siebie oraz swoje sługi w wiecznym lodzie. Lerd’his razem z swoimi ludźmi wciąż wyczekuje dnia jak zostaną uwolnieni a on będzie w stanie kontynuować swój marsz w celu zgładzenia ludzi odpowiedzialnych za śmierć jego ojca.

Uzbrojenie

Główna broń Lerd'hisa to jego legendarny miecz wykuty z zaczarowanego astralnego lodu nazywany "Łamaczem ducha". Broń ta jest niezwykle lekka oraz pozwala Lerd'hisowi atakować z ogromną prędkością, każde cięcie dodatkowo powoduje obumieranie tkanek w okolicach rany uniemożliwiając jej regenerację, ponieważ "Łamacz Ducha" przeważnie zamraża wszystko z czym się tylko zetknie. Jego pancerz zwany "Lodowym Tytanem" tworzy lodową aurę Lerd'hisa co powoduje że zwykli śmiertelnicy zdążą zamarznąć na śmierć za nim się do niego w ogóle zbliżą. Jest niezwykle elastyczny i wytrzymały co pozwala Lerd'hisowi na wykonywanie wielu jego umiejętności bez żadnych przeszkód. Dodatkowo lodowa aura wspomaga jego zaklęcia.

Ciekawostki

  • Każdy młody mężczyzna Hellgath, który idzie do wojska pragnie swoimi umiejętnościami dorównać legendarnemu Lerd'hisowi, jego wizerunek jest tam tak kultowy że powstały nawet kaplice wykute z lodu, w których ludzie oddają mu cześć
  • Lerd'his jest niezwykle nietolerancyjny, nienawidzi elfów, orków oraz innych humanoidalnych ras. Uważa rasę ludzi za dominującą i najważniejszą
  • Ulubionym kolorem Lerd'hisa jest granatowy
  • Lerd'his uważa że broń palna oraz broń magiczna jest stworzona przez tchórzy i nigdy nie powinna wyprzeć standardowego uzbrojenia.

Cytaty

Czujesz ten... chłód?

Wkrótce wszyscy do mnie dołączą

Wygląda na to że twój czas dobiegł już końca

— Lerd'his po walce z bogiem czasu

Zamrożone serce nie może krwawić...

Jesteś nic nie znaczący... tak jak płatek śniegu

Słyszę szepty pod lodem...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki