FANDOM

Magia czasu jest dziedziną magii zakazanych, pozwalająca manipulować czasem na określonym terytorium. Dziedziny tej magii są niezwykle skomplikowane, co czynią je potwornie ciężkie do opanowania. Większość magów którzy postanawiają się nauczyć tej magii, modlą się do bogów czasu, prosząc ich o siłę do poznania tej niezwykłej sztuki, oraz możliwości używania jej. Została zakazana w roku 1745 c.l. z powodu strasznego incydentu opętania magów czasu, którzy korzystając z niej mogli wybić w pień wielu kapłanów Svantevita w stolicy Jerren - w Xarr'order. Od tamtego momentu ci magowie zaczęli stawać się niezwykle rzadcy, powierzając tą niezwykłą moc z pokolenia na pokolenie, jednak nowych posiadaczy jest ciągle coraz to mniej.

Najbardziej znane techniki magiczne oraz ich zastosowania

  • Spowolnienie czasu. Ta technika skupia się do spowolnienia ruchów przeciwnika na określonym obszarze. W zależności od siły maga obszar ten może być większy, a efekt magii trwać dłużej. Jest niezwykle popularny wśród magów, oraz jest najprostszą czarem tej magii.
  • Zatrzymanie czasu. Ta technika pozwala zatrzymać dla całego otoczenia w przeciągu kilku metrów/kilometrów (w zależności od mocy magicznej maga) czas, przez co użytkownik może bezproblemowo wykonać określone czynności. Zużywa ogromne ilości energii magicznej. Jest niezwykle ważna w cichych misjach. Jest najtrudniejszym czarem do nauczenia się.
  • Przenoszenie się w czasie. Ten czar umożliwia magowi podróż w czasie o jeden dzień - w przyszłość albo przeszłość. Nie powoduje on zmiany w swoim świecie lecz tworzy zupełnie nową "nitkę" czasu w alternatywnym wszechświecie. Przez większość magów jest uznana za potwornie ciężką, zużywającą duże pokłady energii oraz niepraktyczną, przez co mało kto z nich ją się nauczył. Stosuje się ją w ciężkich sytuacjach.

Inne

  • Według dzisiejszych magów czasu, magia ta jest zdolna zmienić losy całej planety, dlatego w Escantach kult wyznawców aktualnego boga czasu - Ajexego próbują przywołać go do siedziby kultystów w celu cofnięcia za jego pomocą czasu i uratowaniem świata przed apokalipsą.
  • Magia ta niezwykle jest wspierana przez magię podróży, przez co techniki obu dziedzin magicznych wpasowują się do siebie tworząc praktyczne kombinacje.
  • Magia ta wbrew pozorom jest umiejętnością pasywną. Magowie, którzy spędzają całe swe życia na nauce stwierdzą, że mimo wszystko posługiwanie tą mocą jest inne niż w przypadkach przykładowej pirokinezy.
  • Bóstwo czasu nie odczuwa efektów ubocznych korzystania z tej magii. Zauważono, że przy częstym korzystaniu z niej istota zaczyna chorować na dziwną chorobę, której objawy oddziałują zawsze na psychice chorego, zawsze kończąc się na obłędzie.
  • Magia ta jest niezwykle atrakcyjna dla wielu magów, jednakże nie istnieją księgi dzięki którym można się tego nauczyć. Jedynym sposobem nauczenia się tego jest nauka od strony biegłego [maga] w tej sztuce.
  • Bóg czasu ma według wyznawców wielu pogańskich religii ma ważny wpływ dla ich wyznań. Można go znaleźć w większości religii, niekiedy jest bezimienny, niekiedy uznaje się go za demona. Aktualnie można go spotkać tylko w kilku ważniejszych religiach - w każdej jego imię inaczej brzmi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki