FANDOM

Magia destrukcji (inaczej Magia zniszczenia) należy do niezwykle potężnej, jak i obosiecznej dziedziny magii ofensywnej, skupiającej się na szybkim zgładzeniu przeciwnika w dość efektownym stylu. Uważana jest przez magów za dość ważną moc magiczną, posiadającą niezwykle wiele zastosowań oraz sposobów rozwoju. W ten sposób na przestrzeni wieków zdążyła rozwinąć się w niewyobrażalnym stopniu. Przez magów jest uważana za niezwykle trudną do nauczenia się (co zarazem jest niemożliwe ze względu na jej ciągły rozwój), przez co większość z magów zna przeważnie tylko jedną domenę należącą do tej magii na raz. Magia ta dzieli się na wiele domen, w tym najpopularniejsze:

Dodatkowo istnieje więcej mocy, jednak nie są tak często użytkowane jak te wymienione powyżej.

Geneza powstania tej magii w użytku ellerskim

Wiele starożytnych uczonych uważało że magia ta pochodzi od potworów, ponieważ była stosowana przez elfów, orków, oraz arventorów. Ostatecznie prawdą jest, że została stworzona pierwotnie przez bogów, głównie w celu utworzenia różnych grup hierarchii. Ostatecznie najsilniejsi zostawali władcami, dlatego wiele bogów wykorzystywało swoją boską aurę w celu stworzenia z niej mocy magicznej. Pierwszym bogiem który dokonał tego był Xemorght, który wykorzystał swą boską moc do kontrolowania czasu, życia istot żywych na Eller oraz domen natury występujących na Eller. W ten sposób uznano go pierwszym bogiem czasu, śmierci oraz destrukcji.

Ta ostatnia moc Xemorghta była kusząca dla wszystkich bogów, dlatego każdy z nich zaczął wykorzystywać swą boską moc w celu utworzenia swojej własnej magii destrukcji. Drugim z bogów, który dokonał przełomu był Ezzquerty. Postanowił ten wykorzystać tą moc w celu nauczenia istot ellerskich nowej, niebezpiecznej mocy w celu ułatwienia im przeżycia. Nie przewidział jednak, że to co zrobił było złe. Pierwszą rasą obdarowana tą mocą to była rasa mrocznych elfów, którzy wyrządzili potem wiele krwawych wojen. Potem była rasa demonicznych ludzi, którzy wyuczyli się od elfów tą moc, potem na przestrzenni lat udoskonalając ją w swoich celach. Dalej nauka magii rozeszła się po świecie jak plaga. Ezzquerty, który dokonał tego szaleństwa został ukarany przez nowego władcę bogów, a jego karą było wysłanie do pustkowia w którym więziono upadłych bogów oraz demony.

Inne

  • Jest pierwszą magią którą poznały starsze rasy.
  • Cztery domeny elementarne nie są uznawane przez wszystkich magów za jeden z rodzai mocy zniszczenia. Wzbudza to przeważnie ogromne dyskusje, niekiedy wręcz spory co do kategoryzacji tych mocy. Oficjalnie magowie uznali, że wszystkie dziedziny magii zdolne skrzywdzić człowieka oraz otoczenie jednocześnie będą zaliczane do magii zniszczenia.
  • Jest uważana przez mędrców za najważniejszą z magii bitewnych. Ich zdaniem świadczy o tym niezwykła moc, oraz zdolność rozwinięcia ich.
  • Z tej magii powstaje bezpośrednio kolejne dwa odłamy - Magia bogobójstwa, oraz Magia zabójców smoków.
  • Domena ciemności nie ma niczego wspólnego z magią śmierci, jednak obie te moce mogą się idealnie łączyć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki