FANDOM

Magia lodu jest dziedziną magii wykorzystywaną we wszystkich trzech grupach zastosowań. Początkowo moce te były wykorzystywane przez arventorów - pierwszych posiadaczy tego gatunku mocy. Wiele ekspertów uważa, że lodowe moce są źle wyuczonymi technikami wody, która na wynik otoczenia błyskawicznie zmieniały się w stan stały. Inni zaś sądzą, że lodowe moce zostały nadane arventorom przez jednego z mitycznych demonów, pochodzących z ich religii. Ostatecznie moce te są dzisiaj ulubionymi rodzajami magii na terenach zimowych oraz niekiedy na wyspach położonych na środku mórz i oceanów.

Najbardziej znane techniki magiczne oraz ich zastosowania

  • Zamrożenie przeciwnika - jest to niezwykle szybka, jak i trudna do wykonania technika. Cały haczyk jest w tym, żeby trafić cel (w zależności od korzystania z mocy) drobnym pociskiem/cięciem. Z tego powodu nie jest zbyt często stosowana w walce.
  • Schładzanie temperatury. Ta technika jest wykorzystywana wyłącznie w kategorii defensywna/pasywna. Służy ona do zmniejszenia temperatury otoczenia, przez co przeciwnik odczuwa silniejsze obrażenia w przypadku oberwania. Nie mylić z zamrażaniem otoczenia.
  • Zamrożenie otoczenia. Zarówno jak w przypadku przeciwnika, użytkownik jest w stanie zamrozić przedmioty, ziemię a nawet niekiedy całe budynki. W porównaniu do tej pierwszej techniki, otoczenie jest o wiele łatwiej zamrozić - głównie przez dotyk, lecz silniejsi posiadacze tejże zdolności potrafią za sprawą swojego umysłu zamrozić całe otoczenie w promieniu kilku metrów od siebie bez wcześniejszego dotykania ziemi rękoma.
  • Tworzenie - jest to najczęściej stosowana z technik tej mocy. Służy ona do tworzenia lodowych rzeczy za sprawą odpowiedniego gestu dłonią. Zastosowanie tego jest w każdym przypadku zależne od danego użytkownika.

Inne

  • Przed kilkoma wiekami magia ta była uznawana za oficjalnie nordycki odłam magii. Prawda jest jednak taka, że nordowie korzystający z tej magii postanowili ją oduczyć się od ówcześnie żyjących nieopodal arventorów.
  • Pierwotnie magia lodu była wyłącznie wykorzystywana w formie pasywnej. Dopiero nordowie wyrobili odłamy defensywnej, jak i ofensywnej.
  • Jest godnym rywalem magii ognia.
  • Jest nieskuteczna na terytoriach pustynnych, jednak jest niezwykle efektywna w przypadku terenów podmokłych i zimowych.
  • Bardzo często magowie lodu są odpowiednio przystosowywani do chłodnego otoczenia. Pozwala im to bezproblemowo przebywać w zimnych miejscach bez posiadania okropnie grubych ubrań na grzbiecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki