FANDOM

Morludzie — jedna z najstarszych ras występująca na Eller zamieszkująca morza i oceany. Zależnie od gatunku przypominają humanoidalne stworzenia morskie lub ludzi z błękitną skórą pokrytą częściowo łuskami. Wielu przedstawicieli morludzi potrafi niezwykle szybko pływać i świetnie walczyć, a nawet władać magią. Morludzie bardzo rzadko opuszczają swoje siedziby i podwodne miasta a jeszcze rzadziej wychodzą na powierzchnię, gdyż ich ciało musi być bez przerwy wilgotne inaczej czeka je śmierć. Żyją głównie z polowań na różne stworzenia morskie a niektóre gatunki nawet polują na ludzi.

Gatunki Morludzi

  • Thurras – najstarszy gatunek morludzi, który żył jeszcze przed apokalipsą. Są to w całości pokryte granatowymi łuskami humanoidalne istoty, które były znane ze swojej niebywałej inteligencji i ciekawej kulturze. Odkryli np. wytapianie głębinowych metali za pomocą podwodnych wulkanów lub skomplikowaną sztukę budowania podwodnych pałaców z koralowców i skał. Odżywiają się rybami i glonami, jednak w porównaniu do reszty Morludzi nie przepadają za ludzkim mięsem. Wojska Thurras składają się z lekko opancerzonych zwinnych Thurras, którzy starają się flankować przeciwników, Podżegaczy, którzy miotają w przeciwników harpuny i głazy, wielkich ciężko opancerzonych Tyranów, którzy walczą w zwarciu oraz tzw. Manipulatorów, którzy potrafią władać wodą oraz telekinezą i wspierają swoich sojuszników z dystansu. Podczas badań tajemniczego środka mutagennego pozyskiwanego z morskich ślimaków oraz pokręconych eksperymentów doszło do katastrofy, gdyż pod wpływem mutacji parunastu przedstawicieli gatunku Thurras zmieniło się w krwiożercze bestie i wymordowali resztę badaczy. Zmutowani Thurras różnili się od normalnych tym że bardziej przypominali głębinowe bestie, byli bardziej agresywni i wyrosły im ogromne szpony jak u typowych drapieżników. Mutanty wydostały się na wolność i rozwinęły się na tyle, że stali się nowym gatunkiem. Thurras zaczęli ich nazywać Quary - czyli w ich języku "Drapieżnicy". Quary zaczęły prowadzić wojnę z Thurras o wpływy w oceanach, która trwa do dziś. Obecnie władcą wszystkich Thurras jest cesarz Jaul - zielony przedstawiciel Thurras ogromnych rozmiarów wyróżniający się ogromną inteligencją i siłą.
  • Quara – zmutowani przedstawiciele Thurras, którzy różnią się od nich na tyle, że stali się nowym gatunkiem. Quara w wyniku mutacji są niezwykle różnorodni, jednak można wymienić 5 podstawowych rodzajów Quar: Drapieżnicy - błękitne Quary o ogromnych szponach i szczękach, które wykorzystują swoją ogromną siłę podczas polowania na ludzi lub innych Morludzi. Są niezwykle niebezpieczni i krwiożerczy, a w wyniku odniesionych ran są nawet w stanie wpaść w szał a wtedy już nic ich nie zatrzyma przed poćwiartowaniem swojej ofiary. Obserwatorzy - Białe i srebrne Quary średnich rozmiarów pokryte skórnym płaszczem dzięki, któremu mogą się robić niewidzialne i z ukrycia wyszukiwać pożywienia. Zajmują się również szpiegostwem i przedwczesnym wykrywaniem ataków na siedziby Quar. Są w stanie specjalnymi dźwiękami niesłyszalnymi dla innych gatunków zawiadomić resztę Quar o zagrożeniu.  Budowniczy - są to niewielkie fioletowe Quary, które zamiast łap mają trzy pary macek. Charakteryzują się niewielką siłą i szybkością, ale też ogromną wytrzymałością i dużą liczebnością dlatego zajmują się przede wszystkim budowaniem nowych siedzib Quar opiekowaniem się Królową oraz magazynowaniem pożywienia. Hydromanci - Najinteligentniejsze Quary, które jako jedyne opanowały władanie magią wody i dowodzenie resztą. Ich gruba skóra ma kolor zielony i są stosunkowo wyższe od reszty Quar. Są czymś w rodzaju elity, jednak często nie są w stanie zapanować nad bardzo liczebną armią niepokornych Quar. Pustelnicy - Najwięksi przedstawiciele Quar poruszający się na 3 parach krótkich odnóży charakteryzujący się niewielką szybkością i ogromną siłą oraz niezwykle potężnym pancerzem. Zamiast łap mają ogromne szczypce przez co przypominają gigantyczne kraby. Są używani do transportowania surowców i pożywienia oraz jako ogromne żywe machiny oblężnicze. Dzięki swojej ogromnej sile pustelnicy nie mają sobie równych w burzeniu podwonych budynków i miażdżeniu mniejszych przeciwników. Są również bardzo wytrzymali na magię i ostrzał. Ich słabym punktem są ich oczy, który uszkodzenie powoduje u pustelników szał przez co zaczynają tratować wszystkich na swojej drodze. Królowa Thul - Najpotężniejsza żeńska przedstawicielka gatunku Quar, która została wybrana ze względu na swoją ogromną płodność. Królowa aby urodzić niezliczoną ilość nowych przedstawicieli Quar musi pochłonąć ogromne ilości pożywienia, dlatego budowniczy bez przerwy muszą je dostarczać. Większość Quar jest dziećmi obecnej królowej, dlatego potrafi ona za pomocą instynktu ich kontrolować. Królowa jest tak ogromna że nie może się nawet poruszać dlatego jest zamknięta w swoim ogromnym pałacu i jedyne jej obecne zajęcie to zapewnienie ciągłości gatunku.
  • Trytoni – najmłodszy obecny gatunek morludzi. Są najbardziej podobni do ludzi, gdyż jedyne co ich od nich różni to fakt, iż zamiast nóg mają ogon oraz błękitną skórę. Gdzieniegdzie Trytonom wyrastają łuski i dodatkowe płetwy ułatwiające poruszanie się w wodzie. Trytoni dzielą się na syreny - żeńskie przedstawicielki i utopców - męskich przedstawicieli Trytonów. Powstali w wyniku eksperymentów Thurras na ludziach, które również zakończyły się niepowodzeniem i przez przypadek stworzyli nowy gatunek. Są znani ze swoich przepięknych podwodnych miast i złożonej infrastukturze. Podobnie jak Quary uważają ludzkie mięso za rarytas. Wojsko trytonów dzieli się na Syreny władające magią wody i potrafiące paraliżować oraz hipnotyzować śpiewem inne istoty, Utopców noszących pancerze z głębinowych metali którzy władają harpunami i trójzębami, Olbrzymie Kałamarnice, które są w stanie narobić sporo zamieszania podczas bitew oraz Węże morskie, których ogromna siła i żarłoczność jest wielce przydatna podczas starć z innymi przedstawicielami Morludzi. Trytoni mają swojego króla Tanjisa, który sprawuje surowe ale sprawiedliwe rządy i współpracuje z dwiema najpotężniejszymi bestiami w morzach - Krakenem i Lewiatanem, którzy dowodzą Kałamarnicami i Wężami morskimi. Kraken i Lewiatan są demonami, które zostały wygnane z piekła za nieposłuszeństwo i zesłane w morskie głębiny gdzie w wyniku wielu lat ewolucji ich wygląd stał się bardzo charakterystyczny i jeszcze bardziej złowieszczy niż przedtem. Trytoni również prowadzą wojny z Quarami i starają się utrzymywać poprawne stosunki z Thurras, którzy są do nich nastawieni bardzo nieufnie. Zarówno utopce jak i syreny przepadają za ludzkim mięsem dlatego zdarza im się hipnotyzować żeglarzy,a następnie ucztować na ich ciałach.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki