FANDOM

Morthen
Morthen
Informacje
Wiek ok. 3500 lat
Rasa Bóg
Rola Bycie bogiem wojny i zemsty
Status Pełni swoje funkcje w niebiosach

Morthen jest bogiem wojny i zemsty oraz bratem Skarana, Nocturnusa oraz Overona. Najsilniejszy i najbardziej bezwzględny ze wszystkich jego braci. Obecnie po zgładzeniu Svantevita zasiada na jego żelaznym tronie boga wojny w niebiosach kontrolując wszystkie ludzkie konflikty, akty przemocy oraz zemsty. Jego najwspanialszym trofeum jest ścięta głowa Svantevita, którego Morthen nienawidził, gdyż Svantevit po uwięzieniu Skarana w pustce przekazał rangę boga śmierci Overonowi. Morthen zamierza przekazać tron Balmory jednej ze swoich córek – Vermorze. Jego postanowienie ma się ziścić w dniu koronacji Vermory na cesarzową.

Historia

Przed Apokalipsą Morthen podlegał swojemu bratu – bogowi śmierci Skaranowi. Morthen od zawsze miał ambicje do stania się niepodległym Skaranowi bogiem wojny, gdyż nienawidził zwiechnictwa swego brata. Nigdy nie ufał swemu bratu i podważał jego zdanie przy każdej możliwej okazjii, co doprowadzało boga śmierci do szału. Tak jak reszta braci szydził z Overona i uważał go za nic nie znaczące tchórzliwe ścierwo. Jedynym bratem, którego Morthen szanował był Nocturnus, z którym często współpracował i dyskutował. Po zdradzie Skarana i pozbawienia mocy Nocturnusa, Morthen wpadł w szał i skierował się do Svantevita po pomoc w ukaraniu Skarana. Po uwięzieniu Skarana w pustce i pozbawieniu go wszystkich mocy Svantevit przekazał jego moc i tytuł Overonowi, co wywołało ogromne oburzenie wśród wielu bogów a w szczególności w Morthenie, który po raz kolejny stracił szansę na stania się bogiem. Po tych wydarzeniach Morthen odciął się od wszystkich bogów i postanowił więcej nie mieszać się w ich sprawy. Po apokalipsie Morthen założył własne państwo, które nazwał Balmorą. Na początku jego państwo było jedną z tysiąca enklaw które powstawały jak grzyby po deszczu po zakończeniu apokalipsy, jednak ze względu na mistrzowskie przeszkolenie wojowników Morthena których sam szkolił, szybko przejęli spory kawałek ziemi który odgrodzili od reszty kontynentu ogromnym murem. Morthen w tym czasie stał się cesarzem Balmory, a jego ród składał się z niezliczonej ilości jego synów i córek którzy sprawowali przeróżne funkcje i urzędy w państwie. Państwo po wielu latach podbojów odcięło się od reszty świata całkowicie i nie wpuszczało do środka nikogo nawet kupców i podróżnych. Armia Balmory ze względu na swoje mistrzowskie przeszkolenie przez samego Morthena i dyscyplinę stała się najpotężniejsza na kontynencie i wzbudzała strach okolicznych królestw i państw. Po wielu, wielu latach rządów Morthena Balmora stała się potężnym mocarstwem, którego charakteryzowało praktycznie zerowe różnice rasowe i kulturowe. Niedawno Morthen postanowił przekazać tytuł cesarza Balmory swojej córce Vermorze z nieznanych nikomu przyczyn. Ta sytuacja wzbudziła gniew niektórych synów i córek Morthena, którzy postanowili mu się sprzeciwić i utworzyli organizację zwaną bezwzględną siódemką, w której w skład wchodziło 4 synów Morthenz, 2 córki oraz pewna tajemnicza czarodziejka Viconia. Bezwzględna siódemka musiała ewakuować się z miasta ze względu na gniew Morthena, który za nieposłuszeństwo chciał wymordować wszystkich członków organizacji. Gdy Morthen dowiedział się, że Skaran wydostał się z pustki i przejął twierdzę paladynów razem ze swoim kultem w Goldensaw postanowił po raz pierwszy od 40 lat otworzyć bramę Balmory i zaatakować ową twierdzę. Na owy atak zdecydował się zabrać ze sobą Vermorę aby przetestować jej zabójcze umiejętności i zdolności dowódcze. Podczas oblężenia Morthen natknął się na członków ROPB-u i postanowił razem z nimi zgładzić Skarana. Po pokonaniu Skarana Morthenowi razem z Infernatilem udało się przebudzić Nocturnusa za pomocą Ciemności, która została wyssana ze Skarana. Później razem z Vermorą i całą armią ROPB-u udali się do niebios przez portal aby pokonać Svantevita. Po intensywnej i niesamowicie brutalnej walce Svantevit w końcu został pokonany. Triumfujący Morthen zabrał ze sobą ściętą głowę Svantevita jako trofeum i pozostał w niebiosach pełniąc swoją pierwotną funkcję. W nagrodę za swoje wstawiennictwo w walce z Svantevitem Chillim spełniła niedoszłą ambicję Morthena, czyli mianowała go na boga wojny i zemsty.

Charakter, umiejętności oraz stosunek do innych bogów

Morthen od zawsze charakteryzował się niewyobrażalnym okrucieństwem i bezwzględnością. Od zawsze wpajał swoim żołnierzom, że lepiej jest zginąć jako bohater niż żyć jako tchórz. Wszelkie zdrady i akty tchórzostwa karał śmiercią. Wzbudza paraliżujący strach wśród śmiertelników, a swoją obecnością przeraża nawet samych bogów ze względu na swoją ogromną siłę i niekontrolowane napady furii. Morthen od zawsze miał ambicję stać się jednym z głównych bogów, dlatego znienawidził Svantevita gdy ten mu tą możliwość odebrał. Opanował do perfekcji walkę swoim ogromnym dwuręcznym mieczem który nosi nazwę Przeklęty Berserker. Do jego najpotężniejszych umiejętności należy:

  • Rozpłatanie – Morthen znienacka uderza przeciwnika rękojeścią po czym serią szybkich cięć ćwiartuje go na kawałki.
  • Niezmordowany szał – Morthen wpada w straszliwą furię która zwiększa jego siłę i szybkość trzykrotnie, jednak powodując u niego totalny obłęd, który nie pozwala na odróżnianie przeciwników od sojuszników
  • Taniec Berserkera – Morthen szarżuje wykonując wir swoim mieczem przecinając dosłownie wszystko na swojej drodze.
    Morthen jest bardzo podejrzliwy co do innych bogów. Jedyną osobą której Morthen ufa jest jego brat Nocturnus, który razem z nim sprawuje swoje funkcje w niebiosach. Jego dzieci są mu obojętne z wyjątkiem Vermory, którą chce posadzić na tronie.

Ciekawostki

  • Jedną z niewyjaśnionych tajemnic w życiorysie Morthena jest to, że parenaście lat temu porzucił jedną ze swoich córek – Leonę. Została ona wychowana przez rodzinę Ethana.
  • Zbroje wojowników z Balmory są zrobione na wzór pancerza Morthena.
  • Morthen przez cały okres swoich rządów w Balmorze miał ponad 6 żon.
  • Jako cesarz Balmory Morthen nigdy nie zajmował się dyplomacją, ponieważ uznawał inne kraje za niegodne dostąpienia zaszczytu uzyskania przymierza z jego krajem.

Cytaty

Przemoc jest elegancka

Ta bitwa będzie moim ARCYDZIEŁEM!

— Morthen przed bitwą w niebiosach

Pożałują że stawili mi czoła!

— Morthen gdy dowiedział się o utworzeniu Bezwzględnej Siódemki

Zabijaj lub zostań ZABITYM!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki