FANDOM

Nieumarli – jedna z najbardziej plugawych i krwiożerczych ras znajdujących się na Eller. Największe ich skupisko znajduje się na terenie wyniszczonej z powodu licznych tragedii lodowej pustyni Northrend. Nieliczne miasta, które przetrwały wojny oraz niszczycielskie siły przyrody, nieumarli przemienili w ogromne nekropolia, katakumby i krypty, w których odprawiane są przeklęte rytuały. Większość z nich to bezmyślne i otępiałe szkielety poległych, lub ożywieńce i utrapione dusze, które przez moc bogów śmierci są uwięzione na Eller, aby dołączyły do krucjaty nieumarłych. Ich władcą w świecie żywych jest przerażający nieumarły półbóg zarazy- Ashgan, który razem ze swoimi 4 najsilniejszymi poplecznikami  stara się zdobyć jak największe wpływy i za pomocą skradzionych dusz wzmocnić obecnego boga śmierci. Potężniejsi nieumarli, którzy posiadają rozum, tacy jak lisze, wampiry, upiory itp. są głównymi dowódcami i propagują kult boga śmierci w innych krainach, aby zwiększyć potęgę ich obecnej armii. Ich stolica - Alkmaar - była niegdyś była symbolem prawości i religijności na Eller. Po wojnie została splądrowana i przekształcona na przeklęty pałac otoczony licznymi cmentarzami i katakumbami, w którym zasiada Ashgan razem z 4 swoich plugawych generałów. Istnieje niezliczona ilość mitów oraz legend o pustkowiach Northend i zamieszkujących je nieumarłych, jednak niewiele z nich zostało potwierdzonych, ponieważ podróżnicy obawiają się wypraw w to miejsce.

Geneza powstania nieumarłych

Dawno dawno temu przed apokalipsą, gdy Skaran był bogiem śmierci, doszło do niewyobrażalnej tragedii. Bóg śmierci wykorzystał lojalność swojego brata Nocturnusa oraz pozbawił go z całej swojej mocy scalając się z starożytną bezcielesną bestią zwaną Ciemnością. Moc Skarana wzrosła niewyobrażalnie jednak to było wciąż dla niego za mało. Postanowił zesłać straszliwą plagę na państwo arventorów na północy - Northend zaczynając od ich potężnej stolicy Alkmaaru. Po wielu miesiącach zmagania się ludzi z zarazą państwo w końcu upadło, a ciała zarażonych zaczęły żyć własnym życiem. Tak oto powstała rasa nieumarłych - przerażających, bezdusznych i ślepo posłusznych bogu śmierci istot, które splądrowały ostatnie ocalałe przed zarazą miasta w Northend. Skaran za pomocą potężnej magii śmierci opętał wielkiego arcykapłana Alkmaaru - Ashgana, który pod wpływem bezduszności boga śmierci z prawego, sprawiedliwego i religijnego arcykapłana zmienił się w przerażającą półboską abominację, która była kolejnym siewcą plagi. Z woli Skarana, Ashgan został nowym władcą nieumarłym na ziemi, który miał za zadanie plugawienie kolejnych ziem, stałe zwiększanie potęgi nieumarłych  i pozyskiwanie dusz dla bezwzględnego boga śmierci. Przyglądając się straszliwym czynom dokonanym przez Skarana, władca bogów - Svantevit razem z bratem Skarana - Morthenem - pozbawili go statusu boga śmierci i uwięzili go w pustce, a na boga śmierci mianowali Overona. W tym czasie Ashgan zaniepokojony upadkiem swojego patrona wskrzesił 4 potężnych generałów: Rycerza śmierci Zythaara, starszego Nosferata Thartosa, starożytnego upiora Prusheena i królową liszów Efrahel. Za ich pomocą udało mu się uzyskać pełną kontrolę nad wszystkimi nieumarłymi znajdującymi się w Northend. Nieumarli nienawidzili Overona, ponieważ był on niezbyt potężnym bogiem oraz brzydził się nimi. Gdy Leonardo został nowym bogiem śmierci Ashgan i jego horda nieumarłych uznali go za swego nowego pana widząc w nim nadzieję na powrót potęgi nieumarłych.

Ashgan.png

Ashgan w całej swojej okazałości

Główni władcy i dowódcy nieumarłych

  • Leonardo – Aktualne bóstwo śmierci, zarazem patron nieumarłych. Więcej informacji w osobnym artykule - Leonardo Xerioth.
  • Ashgan – niegdyś pobożny i dobroduszny arcykapłan dzisiaj okrutna i bezwzględna półboska abominacja. Jego wygląd jest tak obrzydliwy, że powoduje obrzydzenie nawet u samych bogów. Wygląda jak dwa kościotrupy sklejone ze sobą zgniłymi ścięgnami i kawałkami ciała wyłaniające się z drgającej kupy mięcha, która jest złożona z ciał reszty poległych kapłanów. Władca nieumarłych na ziemi i główny sprawca plagi prowadzi błyskawiczną ekspansję na wschód żeby zając jak najwięcej ziem aby stale zwiększać wpływy nieumarłych na Eller. Jest niezwykle potężnym nekromantą i ze względu na swoje półboskie pochodzenie potrafi niszczyć za pomocą słynnego Tchnienia Śmierci całe armie, żeby później powrócić ich do życia jako swoich żołnierzy. Jego fanatyzm wobec boga śmierci doprowadza do tego, że jest mu całkowicie posłuszny i stale dąży do zwiększenia potęgi nieumarłych na kontynencie aby go wzmacniać. Razem z 4 swoich najpotężniejszych popleczników brutalnie i bezkompromisowo sprawuje władze, jednakże wygląda na to że nieumarłym wcale taka sytuacja nie przeszkadza. Mając do dyspozycji armię, która nie dość że jest ślepo posłuszna to dodatkowo nie musi ani jeść ani spać podbił już wiele pomniejszych państw takich ja Tytan zamieniając bezbronnych chłopów w kolejnych nieumarłych żołnierzy.
  • Zythaar – Wskrzeszony z ciała legendarnego Balmorańskiego generała ucieleśnienie szału i żądzy krwi jest całkowitym przeciwieństwem prawego i honorowego rycerza. Jako rycerz śmierci nie przestrzega żadnych zasad na polu bitwy i brutalnie rozprawia się z wszystkimi armiami żywych na jego drodze śmiało prowadząc nieumarłe armie do bitwy. Zajadłość i okrucieństwo Zythaara nie mają sobie równych na polu bitwy gdzie zamienia każdą potyczkę w prawdziwą rzeź. Jako jeden z 4 generałów dowodzi kolejno szkieletami,ghulami,ożywieńcami i zombiakami oraz potężniejszymi wersjami nieumarłych takich jak rycerze zagłady, nieumarli kawalerzyści, mroczni władcy i kościani niszczyciele. Dzięki swojej przeklętej rogatej bestii, której dosiada potrafi również lewitować i wykonywać  widmową szarżę, która unicestwia wszystko na swojej drodze.
  • Thartos – Jeden z najstarszych nosferatów, którzy szerzyli niegdyś terror wśród okolicznych wiosek w Northend. Obecnie jest jednym z najpotężniejszych wampirów na świecie, ponieważ wchłonął już niezliczone ilości krwi od swoich ofiar. Był jedną z tych osób, która oddała swoją duszę Skaranowi w zamian za wieczne życie. Uwielbia torturować i znęcać się nad swoimi ofiarami zanim wypije ich krew. Jego głównym zadaniem jest rozpowszechnianie wampiryzmu wśród innych krajów i kontrolowanie wampirów, którzy znajdują się w innych państwach i zajmują się szpiegostwem podszywając się pod ludzi. Jego wampiryczni szpiedzy są jedynym źródłem informacji o innych krajach dla nieumarłych. Specjalizuje się również w przeróżnych intrygach i manipulacjach. Jako starszy nosferat dowodzi kolejno wampirami  i wilkołakami oraz potężniejszymi wersjami nieumarłych takich jak arcywampiry, nosferaci  i plugawiciele.
  • Prusheen – Uważany za najstarszego upiora na świecie, był niegdyś niezwykle chciwym i zawistnym urzędnikiem przez którego wiele ludzi cierpiało głód i nędze. Swego czasu wykorzystywał swoje stanowisko aby zdzierać olbrzymie podatki z ludności w Northend. Zabity podczas oblężenia Alkmaaru został wskrzeszony przez Ashgana aby pomógł mu w jego krucjacie ku chwale boga śmierci. Okazał się być bardzo twórczy, gdyż jako pierwszy wynalazł sposób przechowywania dusz w miejscach zwanych skarbcami w celu późniejszego poświęcenia ich dla zwiększenia mocy boga śmierci. Obecnie zajmuje się zarządzaniem rozbudowy nekropolii w Northend aby bez przerwy zasilały armię nieumarłych nowymi żołnierzami i budową nowych skarbców dusz. Dowodzi upiorami, widmami, cieniami i duchami a także potężniejszymi wersjami nieumarłych takimi jak awatary śmierci, zmory, udręczone dusze i starożytne upiory.
  • Efrahel – Kościana królowa Liszy posiada niezwykle potężne zdolności magiczne, które pozwalały wygrać nieumarłym niejedną bitwę. Przed zarazą była potężną nekromantką, której marzeniem było stać się liszem. Wskrzeszając ją Ashgan przekazał jej dużą część mocy obecnych liszów czyniąc ją ich królową. Władczyni liszów charakteryzuje się ogromną wiedzą oraz użytecznymi umiejętnościami władania różnymi rodzajami magii z wyjątkiem magii światłości i chaosu. Jej potężna mroczna aura przydaje się przy wskrzeszaniu najpotężniejszych nieumarłych.W Alkmaarze zajmuje się przede wszystkim dowodzeniem Liszami, Arcyliszami, Smoczymi liszami i żmijami oraz poszerzaniem swojej wiedzy o czarnej magii i nekromancji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki