FANDOM

Orkowie — Rasa zielonoskórych humanoidalnych stworzeń, która powstała z boskich eksperymentów na ludziach. Pierwotnie wywodzą się z centralnego Xyneth. Największe ich skupiska znajdują się w Cesarstwie zielonoskórych gdzie stanowią większość populacji. Można je również spotkać w praktycznie każdej częsci Eller, gdyż do ich głównych zajęć zalicza się polowanie, przemytnictwo, grabież i plądrowanie słabo strzeżonych wiosek.

Historia

Ork

Typowy ork

Pierwotnie orkowie byli tubylcami zamieszkującymi centralne Xyneth, którzy charakteryzowali się dużą tężyzną fizyczną i wytrzymałością oraz nieprzeciętnym wzrostem. Ich cechy fizyczne zainteresowały niektóre bóstwa które postanowiły stworzyć z nich za pomocą czarnej magii rasę idealną, która byłaby im posłuszna i miałaby niezwykłą siłę, kondycję oraz wysoką inteligencję. Rytuał stworzenia nowej rasy był przygotowywany przez ponad 5 lat. Po tak długim czasie bogowie zgromadzili wystarczająco mocy i rzucili na tubylców niezwykle potężne zaklęcie, które miało na celu stworzyć z nich najpotężniejszą rasę na Eller. Rytuał powiódł się jednak po paru dniach od rzucenia zaklęcia nowa rasa zaczęła chorować na nieznaną im chorobę która spowodowała u nich uszkodzenia mózgu, zgrubienie i zzielenienie im skóry oraz zmiany w posturze. Nastąpiły również u nich zmiany w charakterze: stali się agresywni okrutni i chciwi. Okazało się że zaraza była tak naprawdę klątwą rzuconą przez starożytnego boga zarazy- Lorda Antharga. Antharg tak bardzo znienawidził nowo powstałą rasę, że postanowił pozmieniać ich w ochydne zielone kreatury nazywane dziś orkami. Praorkowie- bo tak nazywano pierwsze orki na Xyneth byli z początku zwykłymi barbarzyńcami. Budzili niechęć i odrazę bogów, którzy byli przekonani, że to z ich winy tubylcy przemienili się w takie bestie. Po wielu stuleciach powstało wiele nowych odmian orków takich jak Gobliny, uruki, ogry oraz behemoty. W końcu po wielu latach koczowniczego trybu życia orkowie i ich odmiany zjednoczyli się pod jednym sztandarem. Od tamtej pory ustanowiono pierwszego króla orków: Gortaka zwanego "Zielonym diabłem". Gortak był pomysłodawcą jednolitej nazwy wszystkich ras orków: Zielonoskórzy. Orkowie i reszta Zielonoskórych założyła własne państwo, które kładzie nacisk głównie na produkcję pożywienia, broni,opancerzenia i rekrutację wojsk. Poprzez wiele brutalnych ataków Zielonoskórzy przejęli i zniszczyli wiele państw oraz znacznie zwiększyli swoje wpływy. Obecnie prowadzą wojny z wieloma państwami ludzi oraz z Cesarstwem Elfów.

Charakterystyka i opis

Przeciętny ork jest wysokim zielonoskórym humanoidem, który posiada umięśnioną sylwetkę i bardzo szeroką klatkę piersiową oraz barki. Przeciętny wzrost orka wynosi od 180 cm do nawet 230 cm. Ważą dosyć sporo bo od 100 kg do nawet 180 kg. Charakteryzują się również większą siłą, wytrzymałością oraz kondycją od zwykłego człowieka jednak mniejszą inteligencją oraz posługiwaniem się bardziej prymitywnym językiem, który często przypomina ludzki. Z zachowania są niezwykle agresywni i okrutni oraz mają słabość do złota i plądrowania. Są świetnymi ale często słabo zorganizowanymi wojownikami. Ich umiejętności walki wręcz są wybitne ale często zapominają o prawidłowej obronie przez co często giną podczas szaleńczej szarży na przerażone wojska przeciwnika. Ich ogólny wygląd jest często opisywany przez ludzi jako odrażający i przerażający ze względu na sporą szczękę z wystającymi z niej kłami, niskim czołem oraz bardzo małymi najczesciej brązowymi oczami. Posiadają również umiejętność dzikiego ryku, który przypomina ryczenie niedźwiedzia lub baribala. Jeżeli chodzi o ich uzbrojenie to ciężko jest jednoznacznie je opisać, gdyż jest bardzo różnorodne i opiera się najczęściej na szczęściu lub zamożności danego orka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki