Napisanie artykułu o własnej postaci może być nieco kłopotliwe. Dlatego chciałbym udzielić wam kilku praktycznych porad, aby to ułatwić

Od czego zacząć?

  1. Zdecyduj kim będzie twoja postać:
    to bardzo ważny punkt. Od niego zależy jaką rolę odegrasz w RP. Wybierz coś co lubisz i z czym będziesz czuł się dobrze. Zastanów się dobrze! Postać jaką stworzysz będzie taka aż do jej śmierci w RP. Jedynymi zmianami jakie będziesz mógł w jej opisie wprowadzić to nowe fakty, które wzięły swój początek podczas przygody.
  2. Opisz ją
    Zwyczajowo opis postaci dzieli się na kilka sekcji:
  • Historia postaci - jeśli masz zamiar stworzyć postać będącą hybrydą pamiętaj- dozwolone są tylko takie będące krzyżówką nie więcej niż dwóch ras.
  • Skille (umiejętności) - maksymalna ich ilość to 20, a poziom 100. Muszą być uzasadnione i nie mogą się brać "z sufitu". Np: łucznictwa postać sukcesywanie uczy się podczas przygód. Postęp i rozwój postaci będzie można zobrazować szablonem, opisanym poniżej.
  • Słabości - dobrze, żeby postać takie miała. Tworzenie Mary Sue nie jest mile widziane.
  • Relacje z innymi postaciami i/lub rasami
  • Ciekawostki, czyli cechy charakterystyczne danej postaci. Jej nawyki, powiedzonka itd.
  • Na koniec dodaj kategorię do swojej postaci. Podstawowe to:
    • Postać
    • Użytkownik
    • Mężczyzna
    • Kobieta
    • Człowiek (lub inna rasa)
    • Stworzenie

    Jeśli twoja poprzednia postać umarła

    W takim wypadku należy do nowego artykułu dodać

    {{Główna Postać|nazwa usera|nazwa starej postaci}}

    Przykładowo:

    Ta postać jest obecnie główną postacią użytkownika TheLightWolf
    PLITTR Wiki:Tworzenie postaci to aktualnie główna postać użytkownika TheLightWolf. Wcześniej tą postacią był(a) Avdol. Jeśli chcesz zmienić coś istotnego w artykule, zapytaj autora lub poproś go, żeby sam to przerobił.

    Skille

    {{Skille
    |Skill1=Nic
    |Skill1Lvl=50
    }}

    Szablon ten obrazuje umiejętność twojej postaci, oraz to w jakim stopniu zaawansowania one są.

    Zastosowanie tego szablonu da efekt:

    Umiejętności
    Łucznictwo Walka wręcz Władanie mieczem Jazda konno Gotowanie
    46 / 100
    12 / 100
    8 / 100
    80 / 100
    50 / 100

    Jeśli w miarę rozwoju postaci jej umiejętności wzrosną: należy odpowiednio zwiększyć je w szablonie.

    Cechy

    Cechy to nowy system wprowadzony niedawno do gry. Dzięki niemu można dobrze opisać postacie. Więcej tutaj.

    Infobox

    Jest to swego rodzaju streszczenie najważniejszych informacji o postaci. Aby umieścić go w artykule, należy wpisać poniższy kod.

    {{Infobox
    |Tytuł = Nagłówek w infoboxie
    |Obraz = Nazwa.rozszerzenie
    |Szerokość obrazu = szerokość w px
    |Podpis obrazu = to jest obraz
    |Tytuł1 = Tytuł1
    |Zawartość1 = Zawartość1
    |Tytuł2 = cokolwiek
    |Zawartość2 = cokolwiek
    |Tytuł3 = Ile może być max. tytułów i zawartości?
    |Zawartość3 = 10
    |Cechy=
    <div style="border-top: 1px groove #ccc;">
    {{{!}} style="margin: 0 auto;"
    {{!}}- 
    {{!}}{{Cecha/Ambitny}}
    {{!}}{{Cecha/Najemnik}}
    {{!}}-
    {{!}}{{Cecha/Sokolnik}}
    {{!}}{{Cecha/Architekt}}
    {{!}}}
    </div>
    }}

    Co da efekt

    Nagłówek w infoboxie
    Przykład
    Informacje
    Tytuł1 Zawartość1
    cokolwiek cokolwiek
    Ile może być max. tytułów i zawartości? 10

    Obraz

  • Jeśli chcesz aby twój infobox zawierał obraz (nie jest to konieczne) musisz najpierw dodać plik na wiki, a następnie wpisać w odpowiednie pole nawę pod jaką plik figuruje na wiki wraz z rozszerzeniem. Np. Obraz.jpg
  • Tabber

    Tabber rozdziela nasz artykuł na kilka części. Można go zastosować do zrobienia galerii lub postaci alternatywnej.

    Kod na tabber:

    <tabber>
    Tytuł karty=
    ...
    |-|Tytuł drugiej karty=
    </tabber>

    Obraz z tabberem

    Poprawne zastosowanie to

    {{Infobox
    |...
    |{{#tag:tabber|
    {{!}}-{{!}}Tytuł=obrazek.roz
    {{!}}-{{!}}Tytuł=obrazek.roz
    ...
    }}

    PS. Obrazek z tabberem uniemożliwia dalszej edycji w trybie wizualnym, co może być kłopotliwe dla nowych edytorów.

    Tip: nie musisz uzupełniać wszystkich pól/ sekcji. Jeśli nie posiadasz informacji z danej dziedziny, po prostu nie dodawaj takiego. Lub wykaż się kreatywnością i podaj coś zupełnie nowego.

Więcej z Fandomu