FANDOM

Reptyliony — rasa powstała około II wieku p.c.l. Pierwsze doniesienia o ich występowaniu pochodzą z 135 roku p.c.l z okolic pustyni północno-zachodniej.

Historia

W okolicach zamku na pustyni zaczęły panoszyć się dziwne agresywne jaszczury chodzące na dwóch nogach. Nie umieją mówić, potrafią wydwać jedynie zwierzęce odgłosy. Mają przy sobie dzidy z kamienia i kija którymi niejednokrotnie trafiają samych siebie i towarzyszy. Jak coś tak dzikiego i komicznego może być zagrożeniem? [...]

— Fragment kroniki Alberta – podróżnika który nigdy nie posługiwał się prawdziwymi danymi.

Przez wiele lat myślano że reptyliony wzięły się z połączenia jaszczurki i człowieka. Pojawiły się jako wielkie dzikusy na terenach dżungli i pustyni gdzie żyli na drzewach lub w piaskowych norach. Ok. 70 roku p.c.l powstała pierwsza kultura reptylionów – zbudowali oni coś w stylu jednej wielkiej piramidy gdzie powstała osada. Początkowo w czymś takim mogło żyć raptem 30 reptylionów lecz z czasem robiono podwójne, potrójne a nawet większe budowle. Reptyliony posługiwały się pismem zbudowanym tylko z kresek a mówili oni w tzw. ypptilią. Nie byli oni mądrą rasą. Nie stworzyli w historii ani jednego silnego kraju ponieważ żyli oni tylko w osadach[1]. W 650 roku ich niezależne osady zostały najechane przez orków a ponieważ reptyliony nie mieli armii nie byli w stanie się obronić. Od tamtej pory są oficjalnie uznawani za rasę podległom innym. Obecnie są oni rozrzuceni po północnych wschodzie oraz państwach hermańskich dokąd emigrowali uciekając przed Arjami.

Opis wyglądu, przystosowania do życia

Reptyliony charakteryzują się przede wszystkim łuskami. Posiadają 2 ręce, 2 nogi oraz głowę która wygląda jak łeb jaszczurki lub węża a niektóre posiadają również ogon.
Mają żółte, czerwone lub pomarańczowe oczy w środku których znajduje się wąska ale długa źrenica. W palcach mają długie i ostrze pazury z których jeden (środkowy) ma gruczoł jadowy. Zależnie od dawki ofiara może doznać paraliżu chwilowego lub trwałego, problemów z oddychaniem lub nawet śmierci. Reptyliony rozmnażają się trójkami. Ich dzieci wykluwają się z jaj i przez pierwsze dwa lata nie muszą ani jeść ani pić. Po tym okresie czasu reptyliony pierwszy raz piją i jedzą. Fizycznie są oni dojrzali dopiero po 25 lat po narodzinach. Średnio dożywają ok. 110 lat.
Reptyliony cechują się szybką regeneracją ciała. Ich jad wstrzyknięty we własną ranę jeszcze bardziej przyspieszy ten proces.
Reptyliony posiadają super czuły węch i słuch. Poza tym potrafią widzieć w ciemności. Ich ślina jest bardzo toksyczna.

Religia

Reptyliony kiedyś wyznawały różne murzyńskie wiary lecz obecnie wyznają Szakanizm tak jak nauczyli ich tego orkowie. Do dziś są one wdzięczne za nawrócenie ich na tą religię.

  1. państwach-miastach

Więcej z Fandomu

Losowa wiki