FANDOM

Amunicja magiczna jest najważniejszą dla zachodnich żołnierzy typem amunicji. Wykorzystują ją oni do swoich broni, która jest głównym rodzajem zreformowanej broni w krajach takich jak Goldensaw, Noramaki czy nawet Gethlan. Jest to niezwykle droga amunicja, która zawsze jest tworzona przez zaawansowanych w dziedzinie zaklinania arcymagów. Do stworzenia jednego naboju jest potrzebny jakiś minerał, który zostaje przetworzony w proch. Proch w zależności od przeznaczenia jest zaklinany na daną domenę. Ówcześnie zakończony w tworzeniu proszek magiczny zostaje wykorzystany podczas tworzenia samych naboi. Średnia cena jednego pocisku to 25SC.

Typ ognisty

Pierwszy typ, który był stosowany podczas eksperymentów nad działalnością karabinów. Właściwości takowych pocisków są następujące: Wbijają się lekko w cel, podpalając się po chwili. Jest nieskuteczne w przypadku istot ze twardszym typem skóry/pancerzem.

Typ wodny

Nazwa ta jest myląca. Ten typ naboju ma na zadaniu płytkiego wbicia się w skórę ofiary w celu zatrucia jej przez drogę żylną. Tak samo jak w przypadku typu ognistego, jest nieskuteczna w przypadku przebijania się przez twarde powłoki. Tak samo nie działa z istotami nieumarłymi oraz żywiołakami.

Typ lodowy

Amunicja mająca dwa różne cele - przestrzelić albo zamrozić określone miejsce ciała. Strzelec ma szansę strzelając płytko wywołać utworzenie się kilkunastu lodowych ostrzy (a raczej igieł), które wbijają się mocno w ciało. Jakiś czas po tym stopniowo lód zaczyna się powiększać o zamrożoną krew. Drugi typ strzału, który służy wyłącznie do spenetrowania ciała celu jest stosowany podczas strzału w miejsca, gdzie mięśnie są rzadziej skupione. Zawsze strzały muszą ominąć kość, inaczej wbiją się w nią i powstanie do zamrożenia.

Typ ziemny

Tak zwana amunicja przeciwpancerna. Strzały te są na tyle silne, że mogą bezproblemowo przebić pancerz i wbić się w ofiarę. Po utknięciu kuli w ciele dochodzi do tego samego co w przypadku pierwszego stadium amunicji lodowej. Kula wtedy tworzy wokół siebie kilkanaście igieł które wbijają się wokół rany po postrzale. Jest niezwykle efektywne w przypadku golemów oraz innych mocno opancerzonych istot.

Typ elektryczny

Najgłośniejszy ze wszystkich dotychczasowych typów. Strzały te są wykorzystywane w celu szybkiego zabicia celu. Siła postrzału jest na tym samym poziomie co u amunicji ziemnej, jednak kula nie może przebić się przez pancerz. W efekcie, jeśli cel to zwykły człowiek to zostanie lekko rozerwany w miejscu postrzału na miejscu. Jakby było tego mało, naboje te paraliżują mięśnie ofiary. Ten typ naboju ma niestety ogromną wadę - jest tak samo głośny jak grzmot, przez co strzelec ma możliwość ogłuchnięcia przy bliskim strzale. Stosowane wyłącznie podczas starć dalekodystansowych.

Typ powietrzny

Tzw. cicha amunicja. Pociski wystrzeliwane z karabinu są praktycznie niemożliwe do usłyszenia, tak samo potrafią dolecieć na dalekie dystanse. Niestety, mają jedną sporą wadę - są po prostu słabe. Nigdy nie wbijają się głęboko w ciało, przez co strzelec musi poczekać na odpowiedni moment + dobrze wycelować by jednym strzałem zdjąć cel.

Typ "antymagiczny"

Wbrew pozorom ten typ to jedyny nabój mający możliwość przełamania się przez magiczne bariery. Tak jak poprzedniczki są bezużyteczne we starciach z magami, tak ten ma szansę rozbić barierę jak szybę. Państwowi strzelcy zawsze zabierają całą paczkę tych naboi, dzięki czemu oddział składający się z 10 strzelców ma możliwość zestrzelenie nawet potężnego arcymaga. Kule te są jedynymi, które nie mogą zrobić krzywdy celowi. W przypadku kontaktu z celem innym niż bariera magiczna, pocisk po prostu uderza w to jak kamień. Jedynymi wyjątkami są żywiołaki, które można tymi nabojami zgładzić bezproblemowo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki