FANDOM

Rodzimowierstwo Hermańskie lub Hermanizm - system wierzeń u ludów Hermańskich cechujący się obecnością kultu zmarłego Leonarda, króla Goldensaw.

Wierzenia

Wedle wierzeń hermanistów, Leonardo żyje pośród niebios, czekając na dzień, gdy przybędzie Wielki Wąż. Interpretacja tegoż wyrażenia bywa wiązana z Reptylijskim Wielkim Wężem oraz Arjańskim Smokiem Leledragiem, bowiem po arjański "żmij" oznacza "smok" ale i "wąż". Leonardo ma mieć wpływ na świat ziemski swymi mocami, choć na co dzień woli nie marnować swych mocy, które zbiera na dzień ostatecznej walki. Xerioth zaś, nie jest otaczany w pełni boską czcią, choć ma mieć charakter osoby świętej, którą należy traktować z najwyższym jak na człowieka szacunkiem. Podobnie jest z Sovraną.

Trihora

Symbolem hermanistów jest Trihora, element zwrócony w górę oznacza wyższość Leonarda nad światem, zaś dwa elementy pod nim, półboskiego Xeriotha i Sovranę.

Hermanizm

Trihora - symbol rodzimowierców

Wymieranie Religii

Arjanizm przyjął się na ziemiach Goldensawskich dość ciepło. Rodzimowierców zwie się na tych ziemiach zwyczajnie - poganami. Jest ich około czterech do pięciu tysięcy, żyją raczej w odległych, przygranicznych, zwłaszcza z zachodem wsiach, bowiem to w krajach zachodniego niegdyś Goldensaw religia to zachowała się do dziś. Ogólną liczbę wyznawców na świecie szacuje się na 170 000.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki