FANDOM

Samurajnoramakijski odpowiednik rycerza - najczęściej uzbrojony w charakterystyczną dla nich katanę. Samuraj stanowią elitę wojsk Noramaki oraz są odpowiednikiem stanu szlacheckiego.

Date-Samuraje

Samuraje rodu Date

Historia

Samuraje wywodzą się z pierwszych stałych oddziałów wojowników Noramaki. Na przestrzeni lat wykształcił się ich specyficzny pancerz, sposób ubioru, rysztunek czy nawet zestaw fryzur powszechnie uznawanych za samurajskie. Samuraje nie podlegają bezpośrednio cesarzowi, chyba że są to jego ochroniarze bądź ronini, są bowiem sługami Daimyo - feudalnych władców ziemskich. Każdy samuraj nosi herb swego pana, na pancerzu, fladze czy tzw. Sashimono.

Walka samurajów

Walka samurajów klanu Date i Tokuwa

Ronin

Wśród samurajów wyróżnia się tzw. Roninów. Są to samuraje którzy nie mają pana. Powszechnie są to samuraje z rodów które utraciły swe ziemie, którzy urodzili się w rodzinach wywodzących się z upadłych rodów Daimyo bądź ich pan został zabity/odebrano mu tytuł. Ronin może walczyć za pieniądze, bądź dla własnej satysfakcji - może złożyć hołd jakiemuś Daimyo by na nowo zyskać pana.

Uzbrojenie

Samuraj ma prawo używać każdej Noramakijskiej bronii - na ich arsenał składa się:

Mon date

Mon rodu Date

  • Katana - najbardziej charakterystyczna broń dla samuraja, miecz który reprezentuje jego duszę.
  • Wakizashi - krótki miecz, używany jako broń boczna.
  • No-dachi - długi, dwuręczny miecz.
  • Yari - specyficzny rodzaj włóczni.
  • Naginata - broń drzewcowa, będąca połączeniem yari oraz katany.
  • Yumi - noramakijska odmiana łuk.

Mon

Każdy z samurajów musi z dumą nosić Mon swego Daimyo. Mon jest rodzajem herbu rodowego, cechuje się okrągłym kształtem i ornamentem roślinnym, zwierzęcym bądź geometrycznym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki