FANDOM

Skaran
Skaran
Informacje
Rasa Upadły bóg
Wiek 5500 lat
Status uwięziony w pustce

Skaran — były bóg śmierci uwięziony w pustce razem ze swoimi najwierniejszymi poplecznikami-Odmieńcami. Jest obiektem kultu Skarańskich kultystów, którzy starają się za wszelką cenę uwolnić go z pustki. Skaran zamierza wydostać się z pustki i razem ze swoimi wyznawcami wyrżnąć w pień wszystkich wyznawców Overona, który według Skarana jest fałszywym bożkiem. Po zabójstwie Overona, Skaran zamierza znów stać się bogiem śmierci i posiąść moce jakie posiadał przed uwięzieniem w pustce.

W czasach gdy Skaran był jeszcze bogiem stał się jednością z tajemniczą istotą z innego wymiaru zwaną ciemnością. W rezultacie zyskał ogromne moce oraz zdematerializował swoje ciało. W owym czasie moc Skarana była tak ogromna, że był wstanie zagrozić reszcie bogów dlatego Svantevit postanowił go uwięzić na wieki w pustce, a na nowego boga śmierci mianował Overona. Skaran znienawidził Svantevita, a w szczególności Overona, więc przysiągł zemstę. Mimo utraty rangi boga Skaran zachował dużą częśc boskiej mocy, która w jego rękach jest niezwykle niebezpieczna.

Skaran obdarza swoich wyznawców za lojalność energią nie z tego świata, która daje im nadludzkie zdolności. Od czasu do czasu stosując wyrwy w pustce może przywołać na świat żywych odmieńca który wzbudza ogromny strach wśród ludzi gdyż potrafi pożerać dusze. Podstawowym znakiem rozpoznawczym jego kultu jest sentencja: "Prawdziwe cierpienie nie jest znane". Odnosi się ona do katuszy jakie przeżywa ofiara podczas pożerania jej duszy przez odmieńca. Skaranowi udało się sprowadzić z pustki na świat żywych 5 jego najwierniejszych sług: Metroka, Anabosa, Sahtreala, Gortyka i Artosa. Są to ludzie którzy posiadają cząstkę mocy Skarana i zostali wysłani na ziemię w celu próby uwolnienia go, gdyż w pustce takie działania były niemożliwe. Z tego powodu są przez kultystów nazywani prorokami. Pomimo, że uwolnienie Skarana z pustki się powiodło został on później pokonany przez rebeliantów i odesłany z powrotem do pustki. Jego kultyści zostali zmasakrowani a po ocalałych słuch zaginął. Krążą pogłoski iż Skaran kiedyś wydostanie się z pustki a jego szał spowoduje nową apokalipsę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki